Sunday, 30 August 2015

thanatologie


I. thanatologie : studiul morţii.
 
II. de fiecare dată când prin mâinile mamei se perindă o poză cu colegii ei de liceu, ea îmi poate zice cu exactitate care din ei a murit. de obicei e de vină cancerul.
 
III. încă îţi poţi aminti prima dată când cineva ţi-a atins constelaţiile şi apoi a plecat. încă îl poţi regăsi în unele poeme pe care le scrii, dar niciodată în realitate. cât de mult se poate schimba o persoană până devine un străin, până ce totul seamănă mult prea bine cu o crimă ?
 
IV. în pieptul meu miroase a praf de puşcă. coastele mele sunt ziduri prăbuşite în urma unui război. încă mă trezesc în miez de noapte cu plămânii purtând amintirea flăcărilor, a fumului. parcă scriu mai bine când sunt pustie, mai însufleţit.
 
V. fiecare străin pe care-l întâlnesc e măcinat de vreo boală internă. nu e nevoie de autopsie. suntem toţi vene şi muşchi şi oase şi la fel de lipsiţi de speranţă.
 
VI. thanatologie : toţi umblăm cu gloanţe ascunse în pielea noastră.

5 comments:

  1. că umblăm cu gloanţe ascunse nu e bai. când umblăm cu armele, gata de atac, atunci e mai grav

    ReplyDelete
    Replies
    1. de la mort pana la monstru nu mai e asa mult.

      Delete
  2. Scriem despre aceiasi oameni, de parca am fi blocati intr-o melodie pe care o auzim doar noi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. scriem despre oamenii care ne-au definit. toti raman, dar mereu apar altii.

      Delete
  3. Prea multi oameni sunt morti ce continua sa traiasca...

    ReplyDelete